zaterdag 15 juni 2013

Dag van de waarheid...

Schitterend landschap
Vandaag stond DE beklimming op de kalender waarvoor wij zo lang getraind hadden. Na een heel goede nachtrust was de vermoeidheid in de benen weg - gelukkig!Met gespannen zenuwen reden wij naar Bormio. Aan de start was het om 8u45 al behoorlijk druk en de speaker van dienst, Marc Van Lombeek wenste ons een veilige rit toe. "Ons" was mijn vriend Marc Monballieu en ikzelf... De rest van de groep zou rond 9u30 vertrekken.
Marc vertrok zoals gewoonlijk als een speer - ik daarentegen zocht mijn hartslag 140 op en verteerde de eerste kilometers vrij vlot. Na een tweetal km kwam ik Sergio en Lucien, gefilmd door Vier, tegen die een kwartiertje eerder aan de klim begonnen waren. Ik raapte heel wat deelnemers op en werd nauwelijks door anderen ingehaald - een goed teken...

Bram en ik hebben een super gevoel na het bereiken van de top!
Op een kleine kilometer voor de top haalde ik Bram in, de beste klimmer van de diabetes-patiënten. Ik moedigde hem aan, de handen werden geschud en we pepten mekaar nog wat op. Aankomen was een enorm intens moment: veel toeschouwers die applaudiseerden, de Italiaanse speaker die iedereen nog aanmoedigde...




De top bereikt van de Stelvio!
Naast het "heeel" goed gevoel, was mijn tijd ook meer dan bevredigend: 1u40'57"! Marc eindigde 45ste met 1u32'02"!

De uitslag:

Geert Tack - 1:22:43 - 11
Kris Sommerijns - 1:39:29 - 151
Marc Van der Schueren - 1:40:57 - 175
Tom Van Damme - 1:55:50 - 568
Hans Vets - 2:05:23 - 907
Patrick D'Eer (met zijn "Tony Martin fiets"!) - 2:07:08 - 966








Geen opmerkingen: